לפני כשלוש שנים קיבלתי טלפון מלקוחה.
שיחת בירור פשוטה - בדיקות, תהליך רפואי, “בדקתי את הביטוח, נראה שהכול מסודר”.
לא משהו מיוחד, לא סימן שמשהו גדול עומד לקרות. כמה ימים לאחר מכן הגיע הטלפון ששינה הכול :
“טל… יש לי לוקמיה. ”זה רגע שהלב עוצר בו. ואז אתה מבין - מכאן זה לא “עוד טיפול”, זה מסע של חיים שלמים.

זהו מאמר במקרה הזה לא נכנסתי להציל תביעה מהאוויר .לא הייתה כאן “מציאת ביטוח נסתר”. היה כאן אדם חולה, עם דרך ארוכה, כואבת, מתישה, והיה לי תפקיד אחד: להיות הגב שלה
בכל שלב , זה כלל :
תביעות מורכבות
תרופות שלא כלולות בסל הבריאות
הכנה להשתלת מח עצם
פיצוי על השתלה מתרומה עצמית מהעבר
מאות מסמכים
אינסוף שיחות
תיק מלא בהחלטות קריטיות
זה היה מרתון, לא ספרינט. אחד הדברים שיישארו איתי תמיד אלו השיחות הקטנות: “טל, קיבלתי את האישור.”
“טל, יש לי תרופה לעוד חודש.”
“טל, אני מרגישה יותר בטוחה" , אלו רגעים שאתה מבין שהעבודה הקטנה שלך, הסבלנות, המעקב, ההתעקשות.
אחרי תהליך ארוך, חודשים של טיפול, אישורים, תביעות, תרופות ואשפוזים - הגיעה השיחה הזאת: “טל… תודה. תודה שנתת לי את החיים"
הפעם זה לא היה משפט. זה היה סגירת מעגל של מסע. ומאותו רגע התחילו להגיע:
ביטוח בריאות הוא לא מוצר. הוא לא “פוליסה”. הוא מערכת תמיכה. הוא בן ברית. הוא מישהו שיודע מה לעשות ברגעים שבהם אף אחד לא באמת פנוי להבין. והתהליך הזה לימד אותי מחדש:
אם יש דבר שלמדתי מהסיפור הזה, זה שכל אדם צריך לדעת מה באמת מכוסה, איפה הפוליסה שלו חזקה, ואיפה היא עלולה להשאיר אותו לבד. ואם יש לכם שאלות, חששות, או צורך להבין מה מגיע לכם ?
אני כאן בשבילכם.
לא רק כסוכן.
אלא כמי שיודע מה זה לעבור את הדרך הזאת - עד הסוף.